چاپ        ارسال به دوست

فراهم شدن امکان رسیدگی سریع و منصفانه به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

فراهم شدن امکان رسیدگی سریع و منصفانه به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا) در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات و داوری جمعی برخط اعلام کرد:

فراهم شدن امکان رسیدگی سریع و منصفانه به شکایات از کسب ‌و کارهای اینترنتی / کاربران حتماً شناسنامه کسب ‌و کار اعم از وضعیت تخلفات و شکایات کسب‌وکارها را قبل از خرید بررسی کنند

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در مراسم رونمایی از سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)گفت: با استفاده از داوری جمعی برخط (CODR) مدت زمان رسیدگی به شکایات کسب‌ و کارهای اینترنتی از بیش از سه ماه به کمتر از سه هفته کاهش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی مرکز تتا، علی رهبری افزود: مردم حتماً قبل از خرید اینترنتی با کلیک روی اینماد، اطلاعات شناسنامه‌ای کسب ‌و کار اعم از وضعیت تخلفات و شکایات را بررسی و بر اساس آن اقدام به خرید کنند. همچنین به زودی شاخص جدیدی به صورت نسبت تعداد شکایات به تعداد تراکنش نیز در شناسنامه اینماد اضافه خواهد شد و در هر حال در صورت بروز مشکلات احتمالی بعدی، می‌ توانند از طریق درگاه یکپارچه شکایت ذیل پنجره واحد تجارت الکترونیکی به نشانی (ecsw.ir) پس از استعلام تراکنش خرید، به صورت کاملاً الکترونیکی و غیرحضوری اقدام به ثبت شکایت نمایند.

رئیس مرکز تتا ادامه داد: در صورتی که مصرف ‌کننده در سامانه درخواست داوری نماید، فرآیند داوری ظرف کمتر از سه هفته انجام و رأی داوری صادر خواهد شد که رأی آن برای کسب ‌و کار لازم ‌الاجرا بوده و باید ظرف حداکثر یک هفته اجرایی گردد. در صورت عدم اجرای رأی توسط کسب‌ و کار، رأی داوری علاوه بر ضمانت اجرایی اداری در سامانه اینماد، ضمانت اجرای قضایی نیز خواهد داشت و از طریق مراجع قضایی نیز قابلیت اجرا دارد.

گفتنی است سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی بر خط (CODR) با حضور وزیر صمت، وزیر دادگستری و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، مشاور معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران و دیگر مقامات کشور رونمایی شد.

دانلود کلیپ سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات از کسب‌ و کار‌های اینترنتی و داوری جمعی برخط (CODR)


١٥:١٥ - شنبه ٢١ اسفند ١٤٠٠    /    شماره : ٤٩٢    /    تعداد نمایش : ٤٨٢٢